Pełna treść komunikatu InPost
Pragniemy poinformować o zmianach, które wprowadza firma InPost. Dotyczą one następujących obszarów:
- Regulaminów usług InPost Paczkomaty 24/7 i InPost Kurier
- Regulaminów Allegro Paczkomaty, Allegro Kurier oraz Usług odbioru przesyłek przez kuriera InPost w ramach Allegro Smart!
- Zasad przygotowania i pakowania przesyłek InPost
- Cennika usług InPost Paczkomaty 24/7 oraz InPost Kurier
Powyższe modyfikacje wchodzą w życie 1 kwietnia 2021 roku.
Zaktualizowane dokumenty znajdują się pod linkiem https://inpost.pl/regulaminy.
Podsumowaliśmy dla Ciebie Najważniejsze zmiany w powyższych dokumentach:
Wprowadzamy nową organizację odbiorów przesyłek – standaryzujemy i wydłużamy dostępne godziny nadania z korzyścią dla Klientów (dla większości lokalizacji)
- Ujednolicamy zasady dotyczące godzin nadań przesyłek dla wszystkich zleceń podjazdów ad-hoc, nadań w Paczkomatach i PaczkoPunktach, dla przesyłek InPost Paczkomaty, przesyłek InPost Kurier oraz przesyłek Allegro.
- Wprowadzamy podział kodów pocztowych w całej Polsce na 4 strefy, których rodzaj jest uzależniony od odległości od oddziału:
strefa A – godzina graniczna 16:00
strefa B – godzina graniczna 15:00
strefa C – godzina graniczna 14:00
strefa D – godzina graniczna 13:00
- Godzina graniczna w każdej ze stref to maksymalna godzina nadania w Paczkomacie/PaczkoPunkcie lub godzina zlecenia podjazdu kuriera, tak by przesyłka wyruszyła w dalszą drogę jeszcze tego samego dnia.
- Istnieje możliwość sprawdzenia w jakiej strefie znajduje się wybrany kod pocztowy poprzez wyszukiwarkę dostępną na dedykowanej stronie https://inpost.pl/godziny-odbiorow
- Wprowadzane zmiany nie dotyczą stałych podjazdów – dotychczasowe ustalenia z InPost pozostają bez zmian.
Przenosimy usługę nadania paczki bez etykiety wprost z panelu sterującego Paczkomatu, z opcją zakupu usługi, wyboru odbiorcy i płatności bezpośrednio przy maszynie, do aplikacji InPost Mobile – zmiana ta nie ma wpływu na możliwość nadania paczki bezpośrednio w Paczkomacie z wcześniej wygenerowaną i opłaconą etykietą
- Bezpośrednie nadania bez etykiety w aplikacji mobilnej są wygodniejsze i szybsze dla nadawcy przesyłki.
- Zmiana będzie wdrażana stopniowo na poszczególnych typach maszyn. W przypadku większości z nich wyłączenie tej opcji nastąpi do końca kwietnia 2021 roku (pojedyncze maszyny mogą mieć tą opcję nawet do końca roku).
- Zmiana nie dotyczy pozostałych procesów nadawania w Paczkomacie - przesyłek z etykietą od Klientów Biznesowych i Detalicznych; przesyłek bez etykiety w ramach produktów Szybkie Zwroty i Zwroty Allegro.
- Główną przyczyną zmiany jest stosunkowo długi czas nadania paczki bezpośrednio z ekranu Paczkomatu, co w konsekwencji obciąża maszynę i blokuje ją dla pozostałych nadań i odbiorów.
Regulujemy zapisy dotyczące łączenia wielu opakowań jednostkowych w ramach jednej paczki („sklejki”)
- W przypadku wysyłki składającej się z dwóch lub wielu odrębnych opakowań jednostkowych połączonych w jedną paczkę – bez zewnętrznego dodatkowego kartonu – paczka będzie kwalifikowana jako paczka niestandardowa, co wiąże się z naliczeniem dodatkowej opłaty określonej w Cenniku InPost Kurier.
- Szczegółowe regulacje, wraz z przykładami, znajdują się w dokumencie Zasady Pakowania i Przygotowania Przesyłek InPost.
- Przyczyną powyższej zmiany jest konieczność ręcznego sortowania tego typu przesyłek, bez wykorzystania automatycznych sorterów. Automatyczne sortowanie tego rodzaju paczek zwiększa ryzyko uszkodzenia, w procesie logistycznym, infrastruktury InPost lub samej przesyłki. Rekomendowanym przez InPost sposobem na uniknięcie dodatkowych opłat jest umieszczenie wielu opakowań jednostkowych w większym, zbiorczym kartonie.
Wprowadzamy zmiany w Cennikach usług InPost Kurier oraz InPost Paczkomaty 24/7.
Podyktowane są one szeregiem inwestycji jakich dokonaliśmy w 2020 roku, takich jak intensywny rozwój sieci paczkomatowej czy otwarcie drugiej Sortowni Centralnej, a także zaistnieniem istotnych czynników zewnętrznych, które wygenerowały wymierny wzrost kosztów operacyjnych po naszej stronie. Czynniki te to m.in.: inflacja, rosnące ceny energii elektrycznej, wzrost płacy minimalnej czy pandemia COVID-19. Zaktualizowane wersje cenników znajdują się pod linkiem https://inpost.pl/cenniki.
Podwyższeniu ulegają ceny:
- Przesyłek InPost Paczkomaty 24/7 dla Klientów Biznesowych i Detalicznych
- Przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych
- Usługi Paczka Niestandardowa dla przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych
- Opłaty za weryfikację wagi i wymiarów dla przesyłek InPost Kurier dla Klientów Biznesowych
- Opłat za podjazd kuriera dla Klientów Detalicznych
Wprowadzamy aktualizację dokumentu „Regulamin dystrybucji opakowań i materiałów eksploatacyjnych” w ramach usługi InStore świadczonej przez InPost sp. z o.o.
- Dokonujemy aktualizacji cen materiałów eksploatacyjnych, foliopaków i kartonów w naszym sklepie InStore, dostępnym w Managerze Paczek
- Sytuacja rynkowa, w obszarze rosnących cen papieru i kartonu oraz folii, zmusza nas do podwyższenia cen naszych produktów.
- Nowe ceny odzwierciedlają poziom podwyżek od naszych dostawców; równocześnie pracujemy nad uatrakcyjnieniem i rozszerzeniem dostępnego asortymentu, o czym będziemy informować w kolejnych komunikatach.
- Nowy Regulamin wraz z Cennikiem znajdują się pod linkiem: https://inpost.pl/regulaminy
- Nowe ceny dla asortymentu w sklepie InStore będą stosowane dla zamówień składanych od 25 marca bieżącego roku.
Dziękujemy za zapoznanie się z wprowadzonymi zmianami w dokumentach.
W przypadku pojawiających się pytań i wątpliwości, prosimy o kontakt z InPost.
Z pozdrowieniami,
Zespół InPost