Masz pytania lub problem z obsługą wysyłek?

Napisz, zadzwoń lub zamów rozmowę

Obsługę zapewnia Markus Sp. z o.o. Sp. K - administrator Menedżera wysyłek eBay

wróć

Przerwa serwisowa InPost 25-26.07.2021

09-07-2021

Pełna treść komunikatu InPost

Drogi Kliencie,

 

informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych w terminie 25-26.07.2021, w godzinach 18:00-03:00 (9 godzin) planujemy prace serwisowe.

Jednocześnie zaznaczamy, że wspomniana przerwa serwisowa nie wpłynie na możliwość odbioru paczek z Paczkomatów przy użyciu kodu odbioru oraz kodu QR.

Przerwa serwisowa nie wpłynie także na świadczenie usługi Paczka w Weekend.

Odbiór paczek za pomocą aplikacji InPost Mobile nie będzie możliwy.

Poniżej szczegółowy zakres przerwy serwisowej, prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższą listą:

 

System obsługi Paczkomatów

 

Będzie działać:

  • Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas okna serwisowego;

  • Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas okna serwisowego;

  • Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas okna serwisowego;

  • Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach (przy użyciu kodu odbioru oraz QR kodu;

  • Będzie działać usługa Lodówkomaty.

 

Nie będzie działać:

 

  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt) – utworzenie przesyłek i wygenerowanie etykiet będzie możliwe po zakończeniu okna serwisowego;

  • Nie będzie możliwości tworzenia i umieszczania przesyłek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej;

  • Nie będzie możliwości generowania etykiet, tworzenia i opłacania przesyłek, umieszczania ich w paczkomatach w oparciu o następujące usługi: ShipX, Szybkie Nadania, Szybkie Zwroty, aplikacja InPost Mobile oraz Manager Paczek;

  • Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;

  • Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczące m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;

  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej InPost Mobile oraz na platformie WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;

  • Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz w Paczkomatach;

  • Nie będzie możliwości przekierowywania przesyłek;

  • Nie będzie działać usługa eUrząd;

  • Nie będzie możliwości tworzenia paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline);

  • Nie będą generowane raporty z QlikView.

 

System logistyczny

 

Nie będzie działać:

  • Brak możliwości generowania etykiet, tworzenia i opłacania przesyłek kurierskich przez API, WebTrucker - https://kurier.inpost.pl/, Manager Paczek - https://manager.paczkomaty.pl/ czy ShipX (APIX);

  • Brak możliwości przekierowywania paczek kurierskich;

  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek kurierskich nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej, na platformach Allegro czy WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane.

  • Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl.

ShipX

  • W celu zapewnienia aktualnych informacji o liście Paczkomatów pobieranych w oparciu o APIX, Klienci korzystający z APIX muszą zaktualizować (zbuforować) tę listę przed przerwą serwisową. W przypadku próby aktualizacji listy Paczkomatów podczas przerwy serwisowej, zostanie zwrócony błąd http: 404 lub 503;

  • Nie będzie możliwości sprawdzenia statusu przesyłki na stronie inpost.pl.

InPost Mobile

  • Aplikacja mobilna będzie niedostępna (brak możliwości zalogowania, brak możliwości odebrania paczki zdalnie przez aplikację mobilną). Aplikacja będzie działała w trybie offline, co oznacza, że użytkownik nie zostanie automatycznie wylogowany oraz będzie mógł sprawdzić pobrane wcześniej dane takie jak QR kod czy kod odbioru. Podczas prac serwisowych przy próbie otwarcia zdalnego, aplikacja zwróci błąd z komunikatem ogólnym: "Upsss... coś poszło nie tak... Spróbuj ponownie za chwilę."

 

Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Dziękujemy za wyrozumiałość.

 

Z pozdrowieniami,

Zespół InPost



W celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną, używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na ich stosowanie. Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików cookies.