Masz pytania lub problem z obsługą wysyłek?

Napisz, zadzwoń lub zamów rozmowę

Obsługę zapewnia ITL Sp. z o.o. - administrator Menedżera wysyłek eBay

wróć

Prace serwisowe w InPost 1-2.05.2021

22-04-2021

Komunikat InPost:

 

Drogi Kliencie,


informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych w terminie 1-2.05.2021, w godzinach 8:00-2:00 (18 godzin) planujemy prace serwisowe. W wyniku zrealizowanych prac zostanie podniesiona wydajność naszych rozwiązań informatycznych, co wpłynie na wygodę korzystania z usług InPost. Wybór takiego okna serwisowego ma na celu minimalizację wpływu na realizację usług biznesowych.

Jednocześnie zaznaczamy, że wspomniana przerwa serwisowa nie wpłynie na możliwość odbioru paczek z Paczkomatów przy użyciu kodu odbioru lub kodu QR, natomiast odbiór paczek za pomocą aplikacji InPost Mobile nie będzie możliwy.

Prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższą listą skutków wspomnianych prac serwisowych:



System obsługi Paczkomatów



Będzie działać:

  • Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
  • Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
  • Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
  • Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach (przy użyciu kodu odbioru lub QR kodu);

 

Nie będzie działać:

  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt) – utworzenie przesyłek i wygenerowanie etykiet będzie możliwe po zakończeniu okna serwisowego;
  • Nie będzie możliwości tworzenia i umieszczenia przesyłek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej;
  • Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek paczkomatowych przez ShipX (APIX);
  • Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania;
  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty;
  • Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
  • Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile i WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
  • Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;
  • Nie będzie możliwości przekierowania przesyłek;
  • W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PUDO;
  • Nie będzie działać usługa eUrząd;
  • Nie będzie działać usługa Lodówkomaty;

 

System logistyczny

 

Nie będzie działać:

  • Brak możliwości tworzenia i opłacania przesyłek oraz generowania etykiet dla przesyłek kurierskich przez API i WebTrucker - https://kurier.inpost.pl
  • Brak możliwości tworzenia i opłacania przesyłek oraz generowania etykiet dla przesyłek przez API i Managera Paczek - https://manager.paczkomaty.pl/
  • Brak możliwości tworzenia, opłacania przesyłek oraz generowania etykiet dla przesyłek kurierskich przez ShipX (APIX);
  • Nie będzie dostępny Geowidget InPost;
  • Brak możliwości przekierowywania paczek kurierskich;
  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach takich jak: Allegro, aplikacja mobilna i WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
  • Nie będzie dostępna infolinia InPost;
  • Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;

 

ShipX

  • W celu zapewnienia aktualnych informacji o liście Paczkomatów pobieranych w oparciu o APIX, Klienci korzystający z APIX muszą zaktualizować (zbuforować) tę listę przed przerwą serwisową. W przypadku próby aktualizacji listy Paczkomatów podczas przerwy serwisowej, zostanie zwrócony błąd http: 404 lub 503;
  • Brak możliwości sprawdzenia statusu przesyłki na stronie inpost.pl;

 

InPost Mobile

  • Aplikacja mobilna będzie niedostępna (brak możliwości zalogowania, brak możliwości odebrania paczki zdalnie przez aplikację mobilną). Aplikacja będzie działała w trybie offline, co oznacza, że użytkownik nie zostanie automatycznie wylogowany oraz będzie mógł sprawdzić pobrane wcześniej dane takie jak QR kod czy kod odbioru. Podczas prac serwisowych przy próbie otwarcia zdalnego, aplikacja zwróci błąd z komunikatem ogólnym: "Upsss... coś poszło nie tak... Spróbuj ponownie za chwilę.";

 

Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy. Dziękujemy za wyrozumiałość.

Z pozdrowieniami,
Zespół InPost

 

 



W celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną, używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na ich stosowanie. Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików cookies.