Szanowni Państwo,
Chcemy poinformować Państwa o ważnej zmianie, która może wpłynąć na zwroty przesyłek z krajów spoza Unii Europejskiej do Polski.
Co się zmienia?
Od 1 września 2025 r. unijne służby celne zaczną stosować tzw. listę „stop words” w ramach systemu kontroli importu ICS2. Lista „stop words” obejmuje słowa, które są zbyt ogólne lub nieprecyzyjne i nie będą już akceptowane w opisach celnych. Jeśli w opisie produktu znajdą się takie terminy, przesyłka może zostać zatrzymana na granicy i nie zostanie dopuszczona do wjazdu na teren UE.
Kogo dotyczy ta zmiana?
Zmiany obejmują wszystkich sprzedawców internetowych, którzy wysyłają towary z krajów spoza UE do UE - również w przypadku zwrotów e-commerce.
Czego należy unikać w opisach?
Nie należy używać zbyt ogólnych określeń, takich jak:
Clothes → zamiast tego: Men’s Shirts, Lingerie, Girls’ Vests, Boys’ Jackets
Parts → zamiast tego np. Pump, Seals, Engines
Accessories→ zamiast tego np. Bathroom fittings, Lightning and electrical accessories
Niedozwolone są również opisy zawierające określone znaki lub cyfry, takie jak:
wyłącznie cyfry
rozszerzenia plików
wyłącznie trzy lub więcej powtarzające się znaki lub litery (np. XXX, !!!)
wyłącznie puste pola
wyłącznie znaki specjalne lub ich kombinacje z cyframi
Niektóre określenia używane w polach adresowych (np. w nazwie nadawcy lub odbiorcy) również nie będą akceptowane przez system celny. W szczególności należy unikać ogólnych lub nieprecyzyjnych wpisów, takich jak:
Unknown
Private
2checkout
N/A
not available
xxxx
Please select
Private individual
Co warto zrobić już teraz?
Aby uniknąć opóźnień lub zatrzymania przesyłek na granicy, zalecamy jak najszybsze podjęcie następujących kroków:
Dlaczego to ważne?
Aby ułatwić dostosowanie się do nowych przepisów celnych UE, wprowadzamy zmiany w naszym systemie. W związku z tym na naszej platformie nie będzie można wygenerować etykiet dla paczek z niepełnymi lub zbyt ogólnymi opisami.
Rozumiemy, że może to na początku powodować drobne utrudnienia, dlatego z góry dziękujemy za wyrozumiałość. Te zmiany są jednak konieczne, by uniknąć opóźnień na granicy i nadal zapewniać sprawną, niezawodną obsługę Waszych przesyłek.
Jeśli mają Państwo pytania lub potrzebują wsparcia przy weryfikacji opisów produktów, zachęcamy do kontaktu z Waszym opiekunem handlowym.
Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.