Masz pytania lub problem z obsługą wysyłek?

Napisz, zadzwoń lub zamów rozmowę

Obsługę zapewnia ITL Sp. z o.o. - administrator Menedżera wysyłek eBay

wróć

Aktualizacja cennika InPost

29-03-2022

Od 1 kwietnia następuje aktualizcja cenników firmy InPost, co za tym idzie również usługi Paczka zbiorcza.


Aktualizacja/wyjaśnienie z dnia 05.05.2022

W zwiazku z pytaniem naszego użytkownika, chcielibyśmy doprecyzować, że podwyżka InPost od 01.04.2022, wyniosła 9% w systemie Menedżera wysyłek.

InPost, podniósł ceny o 8%, MW o 1% dodatkowo. Wynika to z faktu, że we wcześniejszych okresach ceny te w MW nie były podnoszone, mimo ich zwiększania przez firmę kiurierską.

Chcemy też nadmienić, że ZAWSZE po zalogowaniu w systemie, na stronie cennik, można sprawdzić obowiązujące ceny. Dodatkowo, korzystając z BaseLinker, w każdej chwili można sprawdzić koszt nadania poszczególnej paczki, przed jej nadaniem.


Komunikat InPost:

 
Aktualizujemy cennik

Drogi Kliencie,

Choć rok 2021 był okresem dużych wyzwań, nie przeszkodziło to nam w oferowaniu usług na jeszcze wyższym poziomie. Stanęliśmy na wysokości zadania, dostarczając w ubiegłym roku aż 67% więcej paczek niż w 2020, utrzymując wysoką terminowość dostaw w następnym dniu roboczym po nadaniu na poziomie 96%1. A co najważniejsze zrobiliśmy to oszczędzając 126 tysięcy ton CO22. Dokładnie tyle dwutlenku węgla trafiłoby do atmosfery gdyby paczki zamiast do paczkomatu dostarczone zostały w sposób tradycyjny do domów.

Ale to nie wszystko, za nami bardzo pracowity rok:

 W styczniu 2022 nasza stale rosnąca sieć Paczkomatów osiągnęła rekordową liczbę ponad 16 000 maszyn – to wzrost o ponad 50% względem stycznia 2021. Coraz częściej jesteśmy dla Was dostępni w lokalizacjach podmiejskich i wiejskich, gdzie koszt obsługi logistycznej jest większy – tym samym stale poszerzamy grono Waszych Klientów.

 Rozwinęliśmy naszą infrastrukturę magazynową otwierając 11 nowych centrów logistycznych. W ostatnim kwartale 2021 roku, czyli okresie wzmożonej aktywności nadawczej, liczba kurierów InPost osiągnęła 8 tysięcy. Działania te mają bezpośredni wpływ na efektywność serwisu kurierskiego szczególnie w okresach szczytów sprzedażowych.

 Paczkomaty pozwalają na zmniejszenie śladu węglowego ostatniej mili nawet o 75%3 w porównaniu z tradycyjną dostawą kurierską. Wiemy także, że jeden Paczkomat dziennie „oczyszcza” tyle powietrza, ile CO2 pochłania 9 drzew w ciągu roku3. Niemal 60%4 Kupujących w sieci twierdzi, że to, jaki wpływ na środowisko ma wybierana przez nich forma dostawy zamówienia ma dla nich znaczenie! Dzięki temu wpływasz na wzrost liczby transakcji w swoim sklepie internetowym.

 Liczba aktywnych użytkowników naszej aplikacji InPost Mobile przekroczyła 9 milionów (Twoich potencjalnych klientów) i udostępniliśmy w niej nowe funkcjonalności takie jak: przekierowanie paczki kurierskiej do Paczkomatu, przedłużenie czasu odbioru paczki z Paczkomatu, Szybkie Zwroty 2.0, bezetykietowe nadania i udostępnienie strefy ułatwionego dostępu.

 Wskaźnik lojalności (poleceń) klientów tzw. NPS, osiągnął bardzo wysoki poziom i wyniósł odpowiednio 75 punktów dla usługi paczkomatowej oraz 644 dla InPost jako firmy kurierskiej. Nasze starania w zakresie odpowiadania na preferencje kupujących zostały docenione – Kurier InPost stał się firmą kurierską pierwszego wyboru w przypadku dostaw pod wskazany adres – aż 37% Kupujących online wybiera naszego kuriera!

 InPost Paczkomaty 24/7 stały się najpopularniejszą i najczęściej wybieraną formą dostawy przesyłek. Wybiera ją już aż 91% internautów4 – oferując tę opcję dostawy odpowiadasz na zapotrzebowanie rynku oraz eliminujesz bariery w procesie zakupowym.

 Wraz z rosnącymi oczekiwaniami kupujących w sieci oraz właścicieli e-sklepów w zakresie tempa dostawy, zaczęliśmy doręczać zamówienia do Paczkomatów w dniu nadania. Paczki są w ten sposób procesowane już w ponad 20 miastach.

Wyjątkowe okoliczności

W latach 2021-2022 zaistniały również istotne czynniki zewnętrzne, które zmusiły nas do poniesienia dodatkowych kosztów. Wśród tych, które generowały wymierny wzrost nakładów operacyjnych po naszej stronie należą:

 Wzrost kosztów energii elektrycznej, podyktowany decyzją Urzędu Regulacji Energetyki, tylko w Q4 2021 w stosunku do Q4 2020 cena energii wzrosła o 30%5.

 Średnioroczna inflacja w 2021 wyniosła 5,1%6, zaś prognozowana inflacja w 2022 może osiągnąć nawet 8,4%7.

 Od stycznia 2022 kwota minimalnego wynagrodzenia wynosi 3010 zł brutto, tj. o 210 zł więcej niż w 20208.

 Wzrost cen paliw w ciągu całego 2021 roku wyniósł 27% a tylko w okresie styczeń – marzec 2022 było to 46%9.

Sytuacja geopolityczna

Ponadto obecna sytuacja geopolityczna powoduje nieobserwowaną od lat niestabilność cen surowców oraz wpływa na osłabienie polskiej waluty. W związku z tym nie wykluczamy w przyszłości podniesienia opłaty paliwowej.

Aktualizacja cennika

Poczynione przez nas inwestycje i usprawnienia, a także niezależne od nas czynniki zewnętrzne przekładające się na zwiększenie ponoszonych przez nas kosztów operacyjnych, spowodowały konieczność aktualizacji cen usługi paczkomatowej oraz kurierskiej. Od 1.04.2022 wzrośnie ona o 8% w stosunku do ceny w obecnie obowiązującym cenniku. Wprowadzana zmiana cen skompensuje tylko część ponoszonych przez InPost kosztów (pozostałe bierzemy na siebie). Informujemy także, że od 01.04.2022 zmianie ulegną: Regulamin InPost Paczkomaty 24/7 oraz Regulamin InPost Kurier. Zaktualizowane dokumenty znajdziesz pod linkiem: inpost.pl/regulaminy.

Możliwości

Jednocześnie chcielibyśmy zaprezentować możliwości, które mogą efektywnie wesprzeć Twój biznes:

 InPost Fulfillment – przenosząc się ze swoimi procesami logistycznymi do nas zdejmujesz z siebie koszty związane z utrzymaniem i rozbudową magazynu, rekrutacją, szkoleniem i utrzymywaniem pracowników oraz przygotowaniem zamówień do wysyłki. Outsourcing do InPost Fulfillment to gwarancja dla Twoich klientów dostawy następnego dnia dla zamówień złożonych nawet do godziny 20:00.

 Paczkomat jako główny motywator zakupów online – wybiera je rekordowe 81% kupujących a aż 73%10 badanych uważa, że bezdotykowy odbiór z Paczkomatu InPost stanowi dla nich dodatkową motywację zakupową. A zatem poprawna ekspozycja dostaw InPost w koszyku Klienta może realnie przełożyć się na finalizacje zamówień w Twoim e-sklepie. Przewodnik skutecznej implementacji dostaw znajdziesz pod tym linkiem.

 Budując świadomość ekologiczną naszych Partnerów, do naszego sklepu z materiałami operacyjnymi InStore wprowadziliśmy ekologiczne foliopaki, które wykonane są w co najmniej 80% z materiałów z recyklingu odpadów pokonsumpcyjnych. A na tym nie koniec – jako pierwsi na polskim rynku wdrażamy system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce, aby wspomóc naszych partnerów w przejściu w gospodarkę obiegu zamkniętego. To rozwiązanie może aż 10-krotnie zmniejszyć zapotrzebowanie na opakowania jednorazowe. Dzięki temu wspólnie możemy dbać o przyszłość naszej planety oraz wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Kupujących online.

Dziękujemy za zaufanie jakim nas obdarzacie. Zapewniamy, że nie zwolnimy tempa i nie jeden raz zaskoczymy was pozytywnie w tym roku nowymi, innowacyjnymi usługami w duchu eko.

Dziękujemy Ci, że jesteś z nami!

Z pozdrowieniami,
Zespół InPost

1 Średnia terminowość dostaw w ramach usługi InPost Paczkomaty 24/7 w okresie styczeń-grudzień 2021, według danych własnych

2 W oparciu o kalkulator śladu węglowego InPost, który powstał we współpracy z naukowcami z Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej w Krakowie i Polskiej Akademii Nauk

3 Na podstawie wyliczeń własnych - InPost

4 Badanie wizerunku marki InPost, KANTAR, październik 2021

5 Szacunki Urzędu Regulacji Energetyki dla roku 2021, https://www.ure.gov.pl/pl/energia-elektryczna/ceny-wskazniki/7851,Srednia-kwartalna-cena-energii-elektrycznej-sprzedanej-na-zasadach-innych-niz-wy.html

6 Raport GUS za 2021, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/wskazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-w-grudniu-2021-roku,2,122.html

7 Wyniki Ankiety Makroekonomicznej NBP dla lat 2021 i 2023, https://www.nbp.pl/statystyka/amakro/am2021q4.pdf

8 ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 14 września 2021 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2022 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 1690)

9 Archiwum PKN ORLEN, stan na dzień 8 marca 2022, https://a.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/Strony/archiwum-cen.aspx?Fuel=Pb98&Year=2021

10 Raport Gemius dla e-Commerce Polska pt. e-Commerce w Polsce w 2021

 


W celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną, używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na ich stosowanie. Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików cookies.